mandag 11. januar 2016

Tegning - selvportrett Undervisningsopplegg

Mål for timen:
Øve på å tegne selvportrett

Husk:
-steg for steg
-tegne svakt først

Utstyr: tegneark, blyant, blyantspisser, viskelær, mappa. Evt speil. 

Film om portett-tegning:


Hun går litt fortere fram og arbeider litt annerledes. Men på slutten (fra ca 7:10) ser man hvordan hun tegner hår.

Bruk noen minutter på egenvurdering til slutt. Jeg vil ha inn tegnearkene deres (alle forsøk) og egenvurderinga. Legg det i mappa di.


Navn:                                                                  Dato:



Egenvurdering



L
K
J
Jeg tegnet svake streker i starten.




Jeg klarte å tegne et egg til ansikt.




Jeg klarte å dele ansiktet opp med hjelpelinjer.




Jeg klarte å tegne øyne på rett plass.




Jeg klarte å tegne øynene mandelformede.




Jeg klarte å tegne munnen på rett plass.



Jeg klarte å tegne nesen på rett plass.




Jeg utnyttet tiden godt.



Jeg viste utholdenhet og ga ikke opp.





  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar